| Kontakt

Značajna uloga UZN u realizaciji projekta Adresnog registra

Datum objave: 01.12.2018 | Autor: UZN

Ispis Štampaj stranicu


U Podgorici je 26-30 novembra održana petodnevna misija norveške agencije za kartografiju Kartverket, u okviru projekta uspostavljanja Adresnog registra u Crnoj Gori.

Tokom misije, predstavnici norveške agencije su se sastali sa direktorom Uprave za nekretnine, Draganom Kovačevićem i tom prilikom je istaknuto da je Norveška posvećena razvoju i instaliranju Adresnog registra i baze podataka mreže puteva. Pored toga, Norveška će finansirati razvoj veb servisa potrebnih za vezu adresnih podataka sa drugim državnim registrima. U planu je izrada nacrta koji će dostaviti Upravi za nekretnine, kao i plan implementacije Adresnog projekta sa identifikovanjem potrebnih aktivnosti i rasporedom. To je bila osnova za predlog koji je Uprava za nekretnine dostavila Ministarstvu finansija.

Adresni Registar treba da bude na snazi do popisa koji je planiran za jesen 2021 godine. Za potrebe popisa, Adresni registar će biti popunjen sa podacima i trebalo bi da bude u funkciji do jeseni 2020-te godine, odnosno za manje od dvije godine od sada. Nakon toga, najmanje godinu dana je potrebno da se povežu adrese za svaku osobu u građanskom registru. Norveška agencija je podvukla značaj Nacionalnog Organa za adrese na državnom nivou koji treba da vodi implementaciju i održavanje Adresnog Sistema i smatra da ne može da postoji drugi kandidat koji može da preuzme tu ulogu osim Uprave za nekretnine.

Uprava za nekretnine je podnijela predlog Ministarstvu finansija za:

1. projekat adresa sa budžetom

2. objašnjenje da će Uprava za nekretnine da bude Nacionalni Organ za adrese

3. imenovanje Radne grupe sa stejkholderima kako bi počeli sa pripremama izmjena i dopuna Zakona itd. Na osnovu izlaganja UZN, Radna grupa za praćenje realizacije projekta je prije godinu osnovana od strane Ministarstva.

Podsjetimo, cilj uspostavljanja Adresnog registra je jedan od ključnih registara e-Uprave. Oblasti u kojima se posebno prepoznaje značaj uspostavljanja ovog Registra su: demografska, ekonomska i teritorijalna statistika; prostorno planiranje; obavljanje poslova iz nadležnosti: policije, vojske, turizma, zdravstva, obrazovanja i drugih.

Takođe, uspostavljanjem Registra kućnih brojeva ulica i trgova obezbijediće se povećanje kvaliteta rada i smanjenje troškova poslovanja velikog broja institucija na državnom i lokalnom nivou, javnih i privatnih preduzeća, ali isto tako svim zainteresovanim korisnicima, lakši i brži pristup potrebnim podacima.